Frontline Business
  • Home
  • Blog
    • Participeren
  • About
  • Kennis
  • Partners
  • Contact

Blog

Benchmark 2019

Op 16 jan, 2020
Frontline Business Nieuws
Door : Chris de Bruin
Geen reacties

Ook het komend jaar zal er weer een onderzoek worden gedaan bij tientallen ICT bedrijven gekenmerkt als: Benchmark MSP’s. Wat zullen de uitkomsten zijn? Uit de benchmark van vorig jaar bleek o.a.:

  • Alle ICT bedrijven een groei van ongeveer 10% hebben doorgemaakt
  • Het aandeel recurring licht was toegenomen
  • De productiviteit bij projecten onder druk staat
  • De onboarding van nieuwe klanten de winstgevendheid nadelig kan beïnvloeden
  • De verkoopcapaciteit licht is toegenomen
  • De adoptie van automation systemen een vlucht heeft genomen, etc.


Lees meer

Social Selling: de 4 grootste blunders!

Op 25 mrt, 2017
Frontline Business Nieuws
Door : Chris de Bruin
Geen reacties

Momenteel wordt er bij veel bedrijven ervaring opgedaan met Social Selling. Bij Social Selling is er sprake van Digitale en online beïnvloeding. Er worden volop contacten gelegd (veelal via LinkedIn) en relevante kennis en content gedeeld om de klant tot een beslissing te laten komen om producten of diensten te gaan gebruiken. In dit proces worden veel (beginners) fouten gemaakt. Maar belangrijk is ABC: Always be Connecting! Om contacten te kunnen leggen via LinkedIn, is het zaak dat hiervoor het persoonlijk profiel aantrekkelijk is ingericht en relevante content kan worden gebruikt. Hier schort het helaas weleens aan. Hierbij de 4 grootste blunders bij de toepassing van Social Selling op een rij: 1. Saai en standaard profiel Als het profiel niet voorzien is van een goede pasfoto en activiteiten waarmee uw kennis en ervaringen worden benadrukt, loopt u de kans weinig contacten op te doen. Uw activiteiten springen gelijk in het oog en deze mogen dus niet ontbreken. De tijd dat uw profiel alleen maar dienst deed als sober cv is voorbij. Er zijn bedrijven, die een beleid hebben voor het inrichten van een standaard LinkedIn profiel, met een statige foto en iedereen dezelfde opmaak en inhoud. Jammer, want in veel gevallen maakt het...

Lees meer

Cloud verkopen: De belangrijkste veranderingen voor Sales!

Op 27 feb, 2016
Frontline Business Nieuws
Door : Chris de Bruin
Geen reacties

Welke vaardigheden beheersen succesvolle Cloud Sales? Bij een Cloud-contract gaat de klant een subscription-contract aan. En voor de meeste verkopers is dat een grote verandering. De klant investeert niet meer maar gaat de functionaliteit gebruiken en afnemen en verwacht dat alle expertise en diensten zijn verpakt. Dit zijn de belangrijkste verandering voor Sales professionals in de ICT: 1. Beleving: De Cloud oplossing herkenbaar maken voor de klant. Het laten ervaren zoals het in de dagelijkse praktijk zal zijn 2. Return on Value: het maandelijkse tarief waardevol maken voor de klant. 3. Customer Intimacy: continue merkbaar, voelbaar en zichtbaar meedenken met de 'business' van de klant Er zijn er meer. Kijk naar de veranderingen in de besluitvorming in 'The 'Cloud Buyer Journey' die je binnenkort op deze site zal...

Lees meer

Zoeken in Blog

Meest recente berichten

  • Benchmark 2019
  • Social Selling: de 4 grootste blunders!
  • Cloud verkopen: De belangrijkste veranderingen voor Sales!

Categorieën

  • Frontline Business Nieuws

Blog

  • Benchmark 2019 16 januari 2020
  • Social Selling: de 4 grootste blunders! 25 maart 2017
  • Cloud verkopen: De belangrijkste veranderingen voor Sales! 27 februari 2016

Partner © Copyright 2014 Frontline Business is powered by Microsoft Netherlands & HP Netherlands. Website by Jordyvredeveld.nl & Pascalknecht.nl.