Frontline Business is in 2005 opgericht door Microsoft en HP om alle gecertificeerde partners te ondersteunen bij de uitdaging om Trusted Partner te zijn voor grote –en middelgrote organisaties. Frontline Business onderhoudt jaarlijks contacten met tientallen grote klantorganisaties, volgt voortdurend ICT investeringen en is betrokken bij vele ICT business cases. De inzichten, die daarbij worden opgedaan worden aangewend voor onze partners.
Ruim 500 studenten hebben inmiddels de Master Opleiding Accountmanagement van 2 jaar afgerond, waarin ze hebben moeten aantonen dat ze inzicht hadden in de besluitvorming en een ICT business case in de Boardroom hebben moeten presenteren. Examens worden afgenomen door eindgebruikers op management/directie posities.
Vanaf 2009 is Frontline Business vooral actief bij de ICT partners op locatie om hen te ondersteunen bij de marktbewerking en verandering van verdienmodellen. Tegenwoordig kunnen accountmanagers nog steeds het certificaat ‘Business Master Accountmanagement’ behalen en behoren tot een selecte groep, die kan aantonen dat ze de vaardigheden bezitten om Trusted Advisor te zijn. Tot op heden is Frontline Business inmiddels actief geweest bij meer dan 150 ICT bedrijven en ontvangt jaarlijks honderden managementleden van ICT bedrijven in haar kennissessies.
In 2016 is in samenwerking met Microsoft en HPE het Frontline Business kennis Platform opgericht waaraan circa 40 ICT bedrijven deelnemen en in 2018 is samen met Tech Data het MORE platform opgericht waarin ruim 30 ICT bedrijven participeren.